onsdag 25 mars 2015

Äntligen är det vår och konst på gång!

GALLERI LARSPALM

Presenterar
DANIEL PALMBERG

- OUT OF CONTEXT -

11-26 April



”Installationen består av ett antal bilder som jag skapat genom åren, många av dem aldrig tidigare visade. Bilderna är skapande helt utan en tanke om att de ska presenteras tillsammans. Många gånger har jag glömt min ursprungliga idé och tanke bakom verken. Jag undersöker om och hur de med tiden kan skapa nya berättelser och sammanhang. Jag kallar tekniken för installation då jag vill accentuera rummet och hur verken förhåller sig till varandra.”

-Daniel Palmberg, Sandviken 2015-03-02

Vårens första utställning är en installation av Daniel Palmberg där Daniel undersöker hur konstverk med tiden kan skapa nya berättelser och sammanhang. Daniel Palmberg är född och uppvuxen i Sandviken. Uttrycker sig bland annat i fotografi, video, ljud och installation. Har medverkat i ett antal utställningar runt om i Gävleborgs län.

Lördag den 11 April öppnar utställningen med vernissage kl 14. Därefter har vi öppet som följer:

ÖPPETTIDER:
Torsdagar 16-18
Fredagar 16-18
Lördagar 14-16
Söndagar 14-19 + CAFE
(OBS Stängt 19 April)

Nytt för i vår är vårt Söndags Café! Då serverar vi kaffe, läsk och kanske något tilltugg samt bjuder på något annat skoj beroende på utställning och infall. Caféet är öppet 14-19 den 12 April och den 26 April.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar