onsdag 25 december 2013

För all tid din - texter av Jessika från Jordmån

För all tid dinav Jessika Eklund

jag sa nej gränslöst många gånger. hatet smakade sött i min mun. så var det när det tog slut.

Relaterat

för jag provade att säga nej. det var ett infall.
jag måste ha hört det någon gång. antagligen sett det på tv.
jag kände mig helt och hållet magisk när det fungerade.
när jag till slut lyckades skrämma den stora mannen.
för jag visste ju från början att det var fel. allt som han ville göra med mig.
allt som jag var tvungen att uppleva med honom.
i hans källare. i mitt rum. i vardagsrummet. i sommarstugan.
varje dag.
flera år.
hans lukt kommer in först. resten av honom smyger in i huset. slår sig tyst ner bredvid mig. en ivrig, vild blick sticker mig. tills vi blir ensamma.
och sen dom stora labbarna. på hela mig.
det kan ingen kärlek tvätta ur.
jag minns inte allt. så blir det ibland för små flickor i rosa kjolar.
kroppen får minnas och ta hand om tiden som går.
längs med alla celler har det skadat mig. det kommer jag aldrig att förlåta.
men det är längesen nu.
jag lärde min kropp och mina känslor att hålla ihop. uppleva nya saker tillsammans.
rekonsolidering.
decennium av envishet.
jag är min egen. och mer. varje ny dag.
för det hela har på ett intrikat sätt präglat mitt manshat till en ståtlig varelse.
om du är där. om du har varit eller är en flicka i rosa kjol. det är för dig jag gör allt.
DU ÄR INTE ENSAM. JAG KAN SE DIG.
MINNS ATT DU KAN ÖVERLEVA.
JAG ÄR 4-EVER DIN SOLDAT.
FÖR ALLTID. FÖR ALLTID. FÖR ALL TID DIN.x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar