fredag 26 september 2014

Presentation och en kort uppdatering

Det kanske är på tiden för en kort presentation av vem konstnären i galleriet faktiskt är?
Jag heter Embla Hallberg och är 19 år, i våras tog jag studenten från Vasaskolans Bild och Form-linje och har sedan dess börjat jobba med lite egna projekt. Jag är en väldigt rödsvart, extremt feministisk och en aning manshatande bildskapare som jobbar med allt från skulptur till foto till målning och teckning. Men det jag kommer att bjuda på just på Galleri LarsPalm kommer mycket kretsa kring serieskapande i blandade former!

Jag har medverkat på tre tidigare utställningar, "Inside the box" i samarbete med Oh My God-projektet och Heliga Trefaldighetskyrkan i Gävle, Teckning 2014 på konsthallen i Sandviken samt givetvis E3BDs slututställning på IDKA i Gävle!

Just nu pluggar jag en kurs allmän psykologi på högskolan i Gävle, vilket är en outtömlig källa till inspiration (finns det något annat ämne som är så proppfullt av vita män som är totalt full of them selves?)

Men vad har hänt i galleriet sedan jag tog över rodret den 16:e då?
Jo, det är så att just nu pågår det en hungerstrejk utanför migrationsverket i Gävle (som ni alla borde kolla in och stödja:https://www.facebook.com/hungerstrejk) där jag hjälper till väldigt mycket, därav har jag inte haft så mycket tid till att uppdatera er om läget. Men en hel del har ändå blivit gjort! Här följer en kort uppdatering som jag gillar sådana bäst, i bilder:

Redan de första dagarna började väggarna fyllas med skisser och idéer...

Nu fram mot helgen börjar en del verk bli helt färdiga...

... medan andra fortfarande är på idéstadiet!
Och efter en rensning i en kontorslokal så lyckades jag tillskansa mig en hel del
material och målningen har börjat komma igång!

Idag fortsätter jag arbeta med att måla och imorgon skall jag börja trycka screentryck. Så stay tuned för fler uppdateringar! Nyfikna är också varmt välkomna till galleriet de tider jag annonserar att jag kommer vara där (idag, fredag 26/9, mellan 13:00 och 18:00) eller till migrationsverket på nattetid då jag åtminstone ikväll kommer sova där och hjälp och sällskap alltid uppskattas!

Over and out!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar